Dag 11 t/m 12 - 08-05-2018 t/m 09-05-2018 - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Els - WaarBenJij.nu Dag 11 t/m 12 - 08-05-2018 t/m 09-05-2018 - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Els - WaarBenJij.nu

Dag 11 t/m 12 - 08-05-2018 t/m 09-05-2018

Blijf op de hoogte en volg Els

12 Mei 2018 | Costa Rica, Dominical

Dag 11 – 08-05-2018

We vertrekken van Monteverde naar het Manuel Antonio National Parc. Het wordt een vrij lange reisdag. Onderweg gaan wij een boottocht maken op de Tarcoles rivier. Deze rivier staat bekend om zijn krokodillen. We zien een aantal aardige formaten krokodillen, maar helaas geen super grote. Wel ligt er nog een klein babykrokodilletje op de kant. We zien een mooie witte reiger die statig door het water loopt. Het leukst waren een groep van pelikanen die met een grote groep in een boom zaten. Sorry maar ik heb nooit geweten dat deze toch wel grote vogels ook in bomen gingen zitten. Zo leer ik ook nog eens wat. We merken weer het verschil in temperatuur. In Monteverde (hoger gelegen) was het een stuk koeler, maar nu loopt de tempertuur weer lekker op. Het is heerlijk om op een boot te zitten, dan voelen we zo af en toe nog een beetje wind. Op de kant of op de takken van bomen zien we nog prachtige leguanen. Wat je krijgt met zo’n reis is dat je altijd meer wilt zien. Je wordt gewoon een beetje hebberig. Na de boottocht gaan we met de bus verder naar onze volgende locatie. We stoppen nog een keer omdat de gids een plek weet waar rode Ara’s graag zitten. Als ik eindelijk mijn toestel goed heb ingesteld om te fotograferen, besluiten de Ara’s om toch maar naar hoger gelegen bossen te vliegen. Jammer maar helaas. We arriveren in Quepos en de bus moet ons onder aan de heuvel afzetten, omdat de bus deze smalle weg niet op kan rijden. We worden door een busje van het hotel opgehaald. Dit is een heel mooi hotel. Wij krijgen een schitterende kamer op de 2e etage. Onze kamer (penthouse) ligt op een hoek. Vanaf ons balkon hebben we een schitterend uitzicht. In onze kamer hebben wij een bed staan waar je gemakkelijk met zijn drieën in kunt slapen.

Dag 12 – 09-05-2018

Vandaag bezoeken wij het Manuel Antonio National Parc. In dit park zitten heel veel wasberen en je mag geen eten mee naar binnen nemen. De wasberen, die eerst nachtdieren waren, hebben zich inmiddels helemaal op het toerisme gericht en zijn nu dagdieren. We zien een luiaard, verschillende kikkers, leguanen en hagedissen. Na de wandeling komen wij aan bij een strand en hier kunnen we lekker zwemmen en onze nieuwe duikbrillen gaan uittesten. Bij de rotsen zwemmen mooie vissen, maar je moet wel een beetje uitkijken dat je niet te ver in het water gaat. De Atlantische Oceaan heeft een behoorlijke stroom en dat vind ik nooit zo prettig. We genieten van het heerlijke warme water. Terug op het strand zijn de eerste wasberen aangekomen en staan al gezellig onze tassen te inspecteren. Mocht je te laat zijn, dan openen de wasberen alvast je tas en zoeken dan zelf naar iets lekkers. Er komt ook een groep capucijner apen aan. Ook dit zijn slimme rakkers. Terwijl één van de groepsleden staat te worstelen om in haar badpak te komen, laat zij een moment haar tas open staan. Een capucijner aap grist in haar tas en vind een rol met kaakjes. De apen stormen weg om daarna de kaakjes soldaat te maken. We verlaten tenslotte het strand en lopen via de mangrove-bossen terug naar de uitgang. Terug in ons hotel spoelen wij het zout en zand van ons lichaam. Het is inmiddels “Happy Hour” in de bar, dus tijd om een drankje te gaan drinken. Terwijl wij genieten van onze drankjes komt er een geweldige regenbui uit de lucht, waar geen einde aan schijnt te komen. Tot nu toe hebben wij veel geluk gehad. De regentijd is inmiddels begonnen in Costa Rica, maar wij hebben er nog geen last van gehad.